20year

Our community has more than twenty years of history in Dallas. What began as five or six families coming together to study the Bible and pray together, quickly became a community that regularly gathered at nearby churches for Masses and meetings. As the numbers grew, they requested that the Diocese of Dallas help establish a permanent Chinese Catholic community in 1990. In 1992, we put our money together and purchased a small office building in Richardson, Texas. By the end of 1993, we had renovated it to become our sanctuary and activity hall. With the guidance of priests seconded from Taiwan and the enlightenment of the Holy Spirit, our small community grew stronger in numbers and in faith.

神師的話 ─ 痛苦之母

彭保祿神父


“在所有婦女中你是最蒙祝福的!”這是嘉彼额爾總領天 使和表姊依利撒伯向瑪利亞的致賀。但當她的孩子終於來到 世界,並被帶到聖殿獻給上主時,西默盎卻對他的母親說: “看,這孩子已被立定,為使以色列中許多人跌到和復起, 並成為被反對的記號──至於妳,要有一把利劍刺透妳的心 靈──為叫許多人心中的思念顯露出來。”(路2:34-35)。在 她整個生活裡這把劍便伴隨著她,不停的刺透她的心。 一開始教會便敬禮聖母的痛苦,因為她知道太清楚她伴 隨著她兒子為世界的得救而受苦。教宗庇護七世已將這敬禮 推廣到全教會,而在一九一二年聖教宗庇護十世將它變為一 個節日,定在九月十五日舉行。那是聖母誕辰(九月八日)的 第八日。

作為一個傳統的猶太少女,有熱心的父母教導,瑪利亞 一定知道默西亞必須受苦。(請參閱詠: 22 首,和依撒意亞 22 首,和依撒意亞53 章).而她一開始在胎中懷孕他, 這痛苦便與她形影不離,

甚至她“義人”的丈夫若瑟也想暗中離開她,接著的是令人 難堪的馬槽誕生,生命的威脅,透夜逃亡它鄉,在死亡陰影 中偷生,外表上過著多年毫無意義的木匠生活,在祂工作和 教導中,猷大司祭階層對祂的敵視,以及最後被捕,被打, 被判罪,被釘苦架及十字架上罪犯死亡的凌辱。這樣的一位 母親應是多麼的肝腸寸斷!是的,就是這種母子的同甘共苦 變成了我們的得救。

哦,痛苦之母,我們繼續把教會的痛苦奉獻給妳,使我 們能跟你和你的聖子聯合在一起,去完成整個人類的救贖.。 我們的教會一天在奔向天國,我們的痛苦便會繼續,直到我 們人類一起回到天父的家鄉,與天主聖三,聖母妳,以及天 朝神聖共聚於永福。阿們!